1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
W dniu 4 lutego w naszej szkole odbył się balik karnawałowy dla dzieci z klas pierwszych i drugich, prowadzony prze Centrum Kultury i Tańca HAJDASZ. Maluchy szalały na parkiecie przy dźwiękach skocznej muzyki i blasku kolorowych świateł. Uczestniczyły w muzyczno-tanecznych konkursach. Zabawa była przednia!
Uczniowie Naszej Szkoły wzięli udział w konkursie zorganizowanym przez poznańskie Zoo pt: "Poznańskie zoo niesie pomoc gatunkom zagrożonym i skrzywdzonym". Nagrodzone prace będzie można oglądać w Starym Zoo w nowo otwartej małpiarni już od końca lutego. Trzymamy mocno kciuki za artystów.
29 marca 2019 r. odbędzie się XV Międzyszkolny Konkurs Matematyczny dla uczniów Szkół Podstawowych klas IV miasta Poznania i okolic, który jest objęty honorowym patronatem Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Konkurs organizuje Szkoła Podstawowa nr 19 w Poznaniu. Jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych, wykrywanie uzdolnień matematycznych
oraz popularyzowanie matematyki.
W wyniku eliminacji szkolnych do etapu rejonowego, który odbędzie się wiosną, zakwalifikowała się:
Victoria Kowalewska z klasy 4b.
Gratulujemy i życzymy powodzenia!
Składanki i rozwiązywanie łamigłówek uczą logicznego myślenia, rozwijają kreatywność i wyobraźnię. Warto poświęcić im trochę czasu, a z okazji przypadającego 29 stycznia Dnia Składanki i Łamigłówki zajęliśmy się nimi na lekcjach matematyki.
W tym dniu uczniowie rozwiązywali łamigłówki japońskie, wzięli udział w zabawie i rozpracowywali zgadywankę „Gdzie jest kokardka”. Okazało się, że za jej rozwiązaniem kryje się matematyka. Uczniowie układali również rozmaite obiekty z części tangramu na podstawie wylosowanego wzoru. Chińska układanka znana od ponad 3000 lat składa się z siedmiu części: 2 dwóch dużych trójkątów, 1 średniego trójkąta, 2 małych trójkątów, 1 kwadratu i 1 równoległoboku. Niektóre z trzydziestu wzorów były nie lada wyzwaniem i dopiero po wielu próbach, czasami z pomocą kolegów w końcu udało się połączyć i ułożyć wszystkie elementy w całość. Powstało wiele prac, na których znalazły się: gołębie, psy, kruki, lisy, żółwie, świece, dzbanki, łabędzie, koty, zające, gęsi, tancerze, biegacze, bączki, domy, ryby i wiele innych. Najlepsze zostały nagrodzone w postaci oceny i zdobią szkolną gazetkę.
W listopadzie chętni uczniowie podjęli się matematycznego wyzwania i wzięli udział w akcji „100 zadań na 100-lecie odzyskania niepodległości”. Uczniowie rozwiązywali zadania o różnym stopniu trudności i utrwalali materiał omawiany na lekcjach. Bardzo nas cieszy, że akcja została przyjęta z entuzjazmem i przyczyniła się do polepszenia wyników w nauce za pierwszy semestr. W wyzwaniu udział wzięli uczniowie z klasy 8b oraz uczennice z klasy 7a. Gratulujemy!
Pamiątkowy dyplom za uczestnictwo i rozwiązanie zadań otrzymują:
Michał Domagalski kl.8b
Jan Hajduk kl.8b
Natalia Handke kl.8b
Wiktor Kozłowski kl.8b
Jakub Niegolewski kl.8b
Adrian Stempin kl.8b
Cezary Śniegowski kl.8b
Mateusz Wiśniewski kl.8b
Nikola Tyblewska kl.7a
Oliwia Smyk kl.7a